Friday 1 June 2012

Anak Puyuh Bedge 1

Ermmmm................
Dak lame jugak aku x update blog n. Hehe, maklumlah sibuk sikit dengan kputusan sem 2 ak..........
So, kat sini aku nak update sikit gambar2 anak puyuh bedge pertama aku. dah lme dah gmbar n. Sekarang depa dah besak pon..............
Rrrrrrrrrrrr............ Kawan elok2 ngn puyuh putih 2, jangan pinggirkan dye.


Tolong makan hama pada si putih. Hehe

Anak puyuh putih ada 2 ekor jer yang jadi yang lain semua ouyuh daging. Mungkin puyuh putih masih x matang sangat dan merupakan telur musim pertama. Orang kate musim pertama x ader benih sangat and selalunya x menetas. Hope lepas n akan membiak lar spesis n kat farm aku. hehe.

Guna pelita jer sebagai alat pemanas gabti lampu, Baru nampak old school.
Yang ni gambar waktu umur depa seminggu tepat. Dah besar kan2.... puyuh ni memeang cepat besar dan matang berbanding unggas tang lain.
Hanya tinggal 17 drpd 20 ekor yang menetas, sbb mati mungkin sempit sangat atau x cukup panas.  ermmmm........ Takpe, jadikan ia satu pengajaran.


bestnyer depa dok mengais dedak 2..... abeh beterabuk.

 Dengan ini saya turut sertakan video anak2 puyuh n.Enjoy.........................


No comments:

Post a Comment