Friday 1 June 2012

Anak Silkie/ Ayam Sutera

Sekarang di zealous farm dah ada wajah baru dimana aku baru jer belidaripada seorang penternak di pantai waktu pergi ambil anak puyuh yang bedge ke-2.Waktu tengah tunggu untuk kire upah tetas, ak saja jer pusing kat tempat 2, tetiba nampak anak silkie beberapa ekor. Ada warna putih dengan warna hitam yg macam kelabu sedikit. X tahu r aku warna apa. Tengok sendiri r dalam gambar di bawah ni. kerana teringin sangat ak belilah sepasang putih dengan yang warna hitam yang cuma ada seekor sebab mak aku suka tengok yang hitam. Comel katenye. Memang yang hitam tu nampak gemok sikit. Jantina dye aku x beberapa pasti sebab depa kecik lagi. klu dah umur dua bulan tu, boleh lah ak cam tengok depa punya balung ad ke x. Kalau ada maka jantan, kalau x ada betina lah anak silkie n.... haha..... Tapi pak cik yang ternak silkie ni kate yang putih tu sepasang tapi yang hitam dye x tau. bile aku tanye macam mane dye tahu jantan ker betina dye kate dye pon main agak jer............. x tahu lar tepat sepasang atau pun tak. Tunggu depa dah besak nanti baru tahu. tunggu update yang seterusnya. Nanti aku sertakan gambar depa bertiga bila dah besak ok..................... harap semua enjoy dengan gambar n................................. hihihihi.......................................


Ni yang ak akte macam hitam tu, tapi x hitam pon kan, macam coklat ada r. bukan ori black r yang n kowt, mungkin dah kacuk and mutation sikit.  Entah lar, x tahu lagi warna apa. Nanti aku try cek warna ape ek.

Sepasang anak silkie putih...................

Amboi! Sedapnyer dye dok betenggek atas bekas makanan tu...........

Putih: "Dah tu, bagi aku pulak yang betenggek. Asik ko jer dari tadi. Aku nak jugak." 

Posing sikit.................... Nak tangkap gambar ni....................... hehe....................


No comments:

Post a Comment