Monday 25 June 2012

Ayam Sutera Dah Besar................

Setelah beberapa bulan menunggu pembesaran anak silkie ku, akhirnya depa dah besar. Gambar kat bawah ni menunnjukkan depa gembira bersama rakannya yang lain yang turut disatukan dalam reban yang indah ini.


yang ni adalah anak silkie yg dulu waktu keciknya warna dye yang agak pelik 2, yang aku pon x pasti sangat ape warnanya. tapi sekarang dye bewarna hitam  kesilveran. ak x tau sangat warna mutation ni, so men sebut jer....... hehehehe................. yang n merupakan betina dan setakat ni dye lah yang palng besar antara 3 drpd mereka. yang putih 2 kecik ckit. tap jari yang htam ni bukan lima, hanya ada 4 jer. macam biasa jer r.......... cume bulu yang cam kapas.

Putih si betina yang menawan hati. bulu dye putih sangat n sgt cantik bile di pandang.jambul pada kepalanya pon boleh tahan tnggi tapi x setinggi yang hitam kat atas tadi r. yang hitam 2, jambul dye memang cantik btol. besar cam pakai helmet dah.

Nilah satu2nya jantan silkie yang ada antara tga yang aku beli dulu waktu kecik. jambul dye x tinggi sgt sebab  balung da mula nak penuh kat kepala dye. harap silke n dapat bagi anak yang cantik2 kat aku satu hari nanti. nantikan anak2nya...................

Akhirnya kata2 pakcik yang aku beli anak silkie dulu betul dan tepat apabila anak silkie putih ni membesar dengan jayanya sebagai sepasang silkie yang amat cantik dengan jantina yang berbeza......... 

Tengok jambul depa, besar kan....................

Tuan............... Nak makan.................. Lapar lar.................... Bekas dah kosong  ni...................
(rungut si ayam silkie)

No comments:

Post a Comment