Wednesday 4 July 2012

Silkie Baru.......................

Salam........ Baru2 ni saya ada jumpa anak silkie kat tempat biase saya pergi waktu tolak telur puyuh.
Bile saya dah bekenan terus saya beli yang coklat 2. Mahal gak, tapi saya beli gak. Nak wat camne dah minatkan. 

Yang silkie hitam 2 saya da beli lama da. Semenjak dye kecik ag.
Saya beli sepasang tapi kawan dye da mati waktu kecik.
Tingal sekor. Betina dua2 ni. Sje pilih betina sebab jantan putih da ada.

Selepas seminggu, bile ada bajet lagi saya amek plak betina ni. Warna dye plik.
X tau nak kte warna ape. So saya amek r tuk tambah koleksi.

Awal2 dye cam moyok, tapi sekarang da sihat da..

Minggu berikutnya pula saya beli jantan coklat ni sebab yang betina coklat
gambar kat atas tadi 2 da mati xtau sebab ape.  Mula2 sihat jer, tngok esok
 da kaku.Tapi waktu 2 saya xde r. Nenek saya jer yang cakap.

J
jantan pon jantan lah, janji dapat baka coklat. Bukan senang nak
cari warna coklat kat Negeri Sembilan ni, 2 pon datang dr Ipoh.
Nanti bley kacuk ngan betina yang atas ni yang x serupa coklat 2.

No comments:

Post a Comment